協調作問学習

学習者が学習内容に関する問題を作成するという活動は、作問学習と呼ばれ、より高いレベルの思考力を身につけることができることが知られています。本研究では、作成された質問を複数の学習者が協調して改良を進めるオンライン学習に取り組んでいます。

発表文献

  • Ari Nugraha, Tomoo Inoue, Improving students’ question quality through online iterative refinement activity, Proceedings of Innovate Learning Summit 2021, pp.186-196, AACE, 2021.11.
  • Ari Nugraha, Izhar Almizan Wahono, Tomoo Inoue, Online collaborative refinement to increase the quality of students’ posed questions, Collaborative Technologies and Data Science in Artificial Intelligence Applications, pp.42-48, Logos, 2020.9.
  • Izhar Almizan Wahono, Ari Nugraha, Tomoo Inoue, Toward better student-created questions by collaboration, 電子情報通信学会研究報告, HCS2020-28, pp.41-45, 2020.8.